یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

زنگ‌زدن وقت‌وبی‌وقت شرکت‌های گوناگون برای تبلیغات خدماتشان و توضیحات بلندبالایشان کم بود، تک‌زدن برخی از آنها (تماسی که فقط به یکMissedCall بینجامد) نیز به این امر اضافه شد.

تلفن

قضیه به گفته تعدادی از شهروندان از این قرار است که گویا برخی از شرکت‌ها یا فروشگاه‌ها برای اینکه تبلیغ‌شان حتی هزینه تماس نیز نداشته باشد، شماره افراد را به‌طور تصادفی گرفته و با نخستین بوق، تماس را قطع می‌کنند. نتیجه هم واضح است؛ فرد از همه‌جا بی‌خبر برای آگاهی از اینکه چه‌کسی با وی تماس گرفته است با شماره افتاده‌ روی گوشی خود تماس می‌گیرد و اپراتور شرکت مربوطه بسیار سریع خدمات یا محصولات شرکت را توضیح می‌دهد. البته گاهی یک‌تلفن‌گویا جایگزین اپراتور می‌شود. به‌هرحال از آنجا که این تماس آرامش بسیاری از شهروندان را به‌هم زده، بهتر است شرکت‌ها و فروشگاه‌ها روش‌های بهتر و البته به‌صرفه دیگر را برای این کار انتخاب کنند.

جای خالی پلاک

شاید بهانه‌‌ برخی از رانندگان برای گذاشتن پلاک خودرو پشت شیشه یا نوشتن آن روی یک‌‌تکه کاغذ و امثال این، جای نگرفتن پلاک در جای مربوط به آن باشد. اما گاهی دیده می‌شود با اینکه جای کافی برای نصب پلاک وجود دارد، بازهم اثری از پلاک نیست. به‌هرحال این روزها برخی از راننده‌ها بدشان نمی‌آید به‌هر نحوی شده پلاک‌شان را برای داشتن سرعت غیرمجاز، تردد در محدود طرح ترافیک و ... از دید دوربین‌های راهنمایی و رانندگی خارج کنند اما به‌هرحال نصب‌ غیرمتعارف پلاک یا جای خالی آن می‌تواند آنها را با جریمه ماموران راهنمایی‌ و رانندگی مواجه کند. گفتنی است که برای خودروهایی که با مشکل جا برای نصب پلاک روبه‌رو هستند، قاب‌هایی عرضه شده است که این مشکل را به‌راحتی رفع می‌کند.

وسواس به بوی بد

همه شهروندان از اینکه زباله‌ای هرچند کوچک با لباس آنها تماس داشته باشد متنفر هستند. شاید دیده باشید فردی را که برای گذاشتن کیسه زباله سرکوچه چطور با یک‌دست بینی‌اش را گرفته و با دست دیگر آن‌را از خود دور نگه می‌دارد یا شاید دیده باشید که برخی افراد حاضر نیستند بوی زباله را حتی برای چند ثانیه داخل خودرو تحمل کنند و کیسه آن‌را بیرون از خودرو نگه می‌دارند تا به‌سطل مکانیزه برسند و دست‌آخر هم آن‌را شوت می‌کنند.

البته کاش ماجرا فقط به‌یک‌شوت ختم شود؛ گاهی دیده می شود که راننده‌ها آنقدر نسبت به‌ تحمل بوی بد وسواس نشان می‌دهند که کیسه‌زباله را روی سقف یا روی در صندوق‌عقب می‌گذارند تا به‌سطل مکانیزه برسند. اما ای‌کاش آنها کمی هم نسبت به پاکیزگی شهر خود وسواس نشان می‌دادند زیرا یک‌ترمز کافی‌است تا این کیسه پخش زمین شود. در واقع اگر به پاکیزگی شهر خود اهمیت دهیم خودمان هم پاکیزه می‌مانیم.

آجر داخل خودرو

اگر خودرویتان را در کوچه ‌ای پارک‌کردید و هنگام بازگشت دیدید آجری به داخل شیشه آن‌ نفوذ کرده است، فکر نکنید که دزد به خودروی شما زده است. ابتدا بررسی کنید که آیا کنار یک‌بنای فرسوده پارک کرده‌اید یا خیر، سپس به فکر تماس با شماره 110 باشید. بارها مشاهده شده است که خودروهای پارک‌شده در کنار بافت‌های فرسوده با وزش باد آرامی هم دچار خسارات سنگینی شده‌اند. به‌هرحال عقل حکم می‌کند که هیچگاه کنار ساختمان‌های فرسوده پارک نکنیم. البته برای اینکه سایر شهروندان نیز با تجربه تلخ شما مواجه نشوند، بهتر است مکان بناهای فرسوده را به شماره 137 اطلاع دهند.

کد خبر 124117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز